თვისებრივი კვლევა – ქართული ბრენდების პიროვნული თვისებები
თაირა მაღლაკელიძე და ლანა ჯალაღონია, IBSU მარკეტინგის საბაკალავრო პროგრამა
ხელმძღვანელი, პროფესორი კახაბერ ჯაყელი
თითოეულ ბრენდს გააჩნია პიროვნული მახასიათებლები , ისევე , როგორც ადამიანებს. ეს კონცებცია კევინ კელერმა განავითარა 1991 წელს. ბრენდების „ადამიანური თვისებები“ მეტად საინტერესო ფსიქოლოგიური დეტერმინანტია თავად ადამიანის შესაცნობად. დიდმა კელერმა 5 ბრენდული მახასიათებელი აღმოაჩინა რომელიც პიროვნულობას უსვამდა ხაზს. ეს მახასიათებლებია:
- გულწრფელობა
- აღელვებულობა
- კომპეტენტურობა
- დახვეწილობა
- სიმკაცრე.
ქართულ ბაზარზე ბრენდების სიუხვე გვაძლევს იმის საშუალებას, რომ ამ ჩამონათვალის მიხედვით ჩავატაროთ საინტერესო კვლევა. მარკეტინგის პროგრამის ხელმძღვანელ ბატონ კახაბერ ჯაყელის დავალებით ჩვენ გამოვიკვლიეთ მიზნობრივი მომხმარებლების გარკვეული რაოდენობა , რომლებმაც ქართული ბრენდები შეუსაბამეს თითოეულ მახასიათებელს. ჩვენი კვლევის შედეგი კი ასეთია.