სტრატეგიული მარკეტინგი – APPLE INC.
ავტორი: ანი ზოზირაშვილი
ნაწილი I
ამერიკული მულტინაციონალური კორპორაცია, რომელიც აწარმოებს სამომხმარებლო ელექტრონიკასა და მასთან დაკავშირებულ პროგრამულ უზრუნველყოფას. Apple მსოფლიოში ყველაზე ძვირადღირებული ბრენდია, ყველაზე მაღალი საბაზრო კაპიტალით და ყველაზე დიდი მოგებით მსოფლიოს მასშტაბით. კომპანია Apple-ის ისტორია ოცდაათ წელზე მეტი ხნის წინათ დაიწყო, როდესაც ორმა მეგობარმა, ორმა სტივმა (სტივ ჯობსი და სტივ ვოზნიაკი) გადაწყვიტა დაეარსებინათ საკუტარი კომპანია, რომელიც კომპიუტერების წარმოებითა და გაყიდვით იქნებოდა დაკავებული. ოფიციალური დოკუმენტაციით კომპანიის დაფუძნება 1976 წლის 1 აპრილს მოხდა. კომპანია დღითიდღე ვითარდება და ცდილობს მომხმარებელთა გაოცებას, საინტერესოა როგორ ახერხებს ამ ყველაფერს?
უპირველესად, უნდა აღვნიშნო, რომ ნებისმიერ კომპანიას წარმატების მიღწევისა და ეფექტური ფუნქციონირებისთვის სჭირდება მისიის სწორად განსაზღვრა. მისიის განცხადება განისაზღვრება, როგორც მოქმედებაზე დაფუძნებული განცხადება, რომელიც აცხადებს ორგანიზაციის მიზანს და იმას, თუ როგორ ემსახურება ის თავის მომხმარებლებს. ეს უკანასკნელი ზოგჯერ მოიცავს კომპანიის აღწერას, რას აკეთებს და მის მიზნებს.შეიძლება ითქვას, რომ მისია კომპანიის წარმატების გასაღებია. კომპანიის მისიის განცხადება განსაზღვრავს მის კულტურას, ღირებულებებს, ეთიკას, ფუნდამენტურ მიზნებსა და დღის წესრიგს. გარდა ამისა, იგი განსაზღვრავს, თუ როგორ ეხება თითოეული მათგანი კომპანიის დაინტერესებულ მხარეებს – მის თანამშრომლებს, დისტრიბუტორებს, მომწოდებლებს, აქციონერებს და ზოგადად საზოგადოებას. ამ სუბიექტებს შეუძლიათ გამოიყენონ ეს განცხადება თავიანთი მიზნების კომპანიის მიზნებთან შესაბამისობისთვის.
ჩვენთვის ცნობილი არაერთი წარმატებული კომპანიაა, რომელთა უმეტესი ნაწილის წარმატებაც თითოეული ნაბიჯის, მისიის სწორად გააზრებამ და შემდგომში განხორციელებამ განაპირობა. სწორედ ზემოთჩამოთვლილმა განაპირობა კომპანია Apple-ის წარმატება, კომპანია 1976 წელს დაფუძნდა და დღეისათვის ის მსოფლიო ლიდერია ტექნოლოგიურ ბაზარზე, 2010 წლიდან კი Apple არის ერთ-ერთი ყველაზე ძვირადღირებული კომპანია მსოფლიოში.
მისიის აუდიტი, მეთოდოლოგია
Apple-ის მისია არის „მომხმარებლებისთვის საუკეთესო გამოცდილების მიწოდება მისი ინოვაციური აპარატურის, პროგრამული უზრუნველყოფის და სერვისების მეშვეობით. ტიმ კუკმა, Apple-ის ამჟამინდელმა აღმასრულებელმა დირექტორმა, ეს განაცხადა, როგორც კომპანიის მისიის განცხადება. მათი მისიის განცხადების საშუალებით, Apple ხაზს უსვამს, რომ ის არსებობს იმისთვის, რომ თავის კლიენტებს შესთავაზოს საუკეთესო სერვისი, რაც მას შეუძლია. განცხადებაში ასევე აღწერილია, თუ როგორ აპირებს კომპანია ამ ყველაფრის შესრულებას.
მისიის ამჟამინდელ განცხადებაში კომპანია ხაზს უსვამს თავისი ოპერაციების ფარგლებს და როგორ იყენებს მათ კლიენტთა ბაზის საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად. დროთა განმავლობაში დინამიურ ტექნოლოგიურ ცვლილებებზე ფოკუსირებისას, Apple ცხადყოფს, რომ ინოვაციების მეშვეობით პოზიტიურ ცვლილებებზე ზემოქმედება მისი მთავარი მიზანია. მისიის განცხადებიდან გამომდინარეობს შემდეგი კომპონენტები:
- მომხმარებლის საუკეთესო გამოცდილება “საუკეთესო მომხმარებლის გამოცდილების” კომპონენტი გვიჩვენებს, რომ Apple-ის პრიორიტეტია უზრუნველყოს, რომ კლიენტთა ბაზას გაუადვილდეს მათი პროდუქტების გამოყენება. იმის ნაცვლად, რომ იყოს გართობის წყარო, Apple თავის პროდუქტებს ისე აყალიბებს, რომ მომხმარებლისთვის მოსახერხებელი იყოს. თითოეულ პროდუქტში დამატებული უსაფრთხოების ფუნქციები ასევე ხელს
- უწყობს მომხმარებლის გამოცდილების გაუმჯობესებას. ამიტომ გასაკვირი არ არის, რომ Apple-ის პროდუქტები კარგად არის შემუშავებული და ოსტატურად შექმნილი ბოლო დეტალებამდე.
- ადამიანების ცხოვრების გაუმჯობესება მისი მისიის პირველ კომპონენტში, Apple იმეორებს კომპანიის მოვალეობას, ხელი შეუწყოს თავისი მომხმარებლების ცხოვრებას გამარტივებული და მოსახერხებელი ტექნოლოგიის მეშვეობით. ონლაინ სივრცეში დაუცველობის აღიარებამ განსაკუთრებით აიძულა კომპანია დაუკავშიროს ეს კომპონენტი უსაფრთხოების ფუნქციების მოთხოვნას, რომელიც აუმჯობესებს მომხმარებლის გამოცდილებას. ამასთან, კომპანიამ გააფართოვა სერვისები, რომლით სარგებლობაც მის მომხმარებლებს შეუძლიათ, მაგალითად განათლება, ბიზნესსა და ჯანდაცვის სფეროები.
- საზოგადოების გაძლიერება. ინოვაცია კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტია კომპანიისთვის. იმის გათვალისწინებით, რომ ტექნოლოგია მუდმივად ვითარდება, Apple მუდმივად ამუშავებს ახალ დიზაინს, რომელიც აკმაყოფილებს მისი კლიენტების განვითარებად მოთხოვნილებებსაც. Apple-ის მიერ მისიის ამ ელემენტის შესრულებისას მიღებული მიდგომა აჩვენებს, რომ კომპანია თვლის, რომ მისი პროდუქტები უფრო მეტია, ვიდრე უბრალოდ გასართობი საშუალებები. სინამდვილეში, ეს კომპანიისთვის ინოვაციური მოტივაციის მთავარი წყაროა.
- უმაღლესი ხარისხის პროდუქცია. Apple-ის პროდუქტებთან დაკავშირებული პოპულარობა იმის მტკიცებულებაა, თუ რამდენად შორს მიდის კომპანია თავისი მისიის მესამე კომპონენტის შესასრულებლად. რაც მთავარია, ამ კომპანიაში უცვლელი რჩება ერთი წესი და ეს არის მომხმარებლისთვის საუკეთესო ხარისხის პროდუქციის მიწოდება. კომპანიის მიზანია უზრუნველყოს მაღალი ხარისხი პროდუქციის ყველა ასპექტში. ხარისხიანი ტექნიკის, პროგრამული უზრუნველყოფის და სერვისების ინტეგრაცია კომპანიას აძლევს ბერკეტს ბაზარზე კონკურენტებთან შედარებით.